۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 899474

مردم شهر مقدس قم از نقاط مختلف با برپایی دسته جات عزاداری سینه زنان و زنجیرزنان به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حرکت کرده و مصیبت کربلا را به محضر ایشان تسلیت می‌گویند

عزاداری مردم قم در روز عاشورا

به گزارش قدس آنلاین از قم، مردم قم همزمان با روز عاشورای حسینی از ابتدای صبح امروز با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی در سوگ شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران باوفای ایشان عزاداری کردند.

امروز مجاوران و زائران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) از سراسر ایران و بسیاری از کشورهای دنیا با حضور در شهر مقدس قم و با برپایی دسته جات عزاداری سینه زنان و زنجیرزنان به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حرکت کرده در عزای حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش به سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

قم در روز عاشورای حسینی یکپارچه غرق در سوگ و ماتم است و جلوه‌های بسیاری از اشتیاق مردم ولایتمدار این شهر به سرور و سالار شهیدان در نقاط مختلف آن به نمایش گذاشته‌شده است.

امام حسین(ع) سومین اختر تابناک امامت و ولایت در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در خانه حضرت امیرالمومنین(ع) پیشوای اول شیعیان و حضرت فاطمه زهرا(س) یگانه دختر رسول اکرم(ص) در مدینه دیده به جهان گشود.

آن حضرت در مکتب نورانی حضرت محمد(ص) و پدرش مولای اول شیعیان(ع) و مادری چون حضرت زهرا(س) درس آزادی، ایستادگی و جوانمردی را آموخت و پس از شهادت پدرش، همدوش با برادرش امام حسن مجتبی(ع) در راه تبلیغ دین اسلام و آموزه‌های آن گام برداشت. هنگامی‌که امام دوم شیعیان در سال ۵۰ هجری قمری به شهادت رسیدند، رسالت سنگین امامت و هدایت مردم بر دوش امام حسین(ع) واگذار و آن حضرت به مدت ۱۱ سال عهده‌دار این امر مهم شدند.

سرانجام در روز دهم محرم (عاشورا) سال ۶۱ هجری قمری، امام حسین(ع) و یارانش باوفایش در راه دین اسلام و ترویج آموزه‌های آن، احیای احکام دین و زدودن انواع انحراف‌های دینی به شهادت رسیدند و درس آزادی و ولایتمداری را در تاریخ ماندگار کردند.

عزاداری مردم قم در روز عاشوراعزاداری مردم قم در روز عاشوراعزاداری مردم قم در روز عاشوراعزاداری مردم قم در روز عاشوراعزاداری مردم قم در روز عاشوراعزاداری مردم قم در روز عاشوراعزاداری مردم قم در روز عاشوراعزاداری مردم قم در روز عاشوراعزاداری مردم قم در روز عاشوراعزاداری مردم قم در روز عاشوراعزاداری مردم قم در روز عاشوراعزاداری مردم قم در روز عاشوراعزاداری مردم قم در روز عاشوراعزاداری مردم قم در روز عاشوراعزاداری مردم قم در روز عاشوراعزاداری مردم قم در روز عاشوراعزاداری مردم قم در روز عاشوراعزاداری مردم قم در روز عاشورا

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.